OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 05, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa RMF chce na multipleksie radia cyfrowego mieć RMF FM

- Nie zmienia się nasza ocena DAB+. Nie wierzymy w tę technologię - mówi Kazimierz Gródek (fot. materiały prasowe)

Grupa RMF wzięła udział w konkursie na nadawanie na ogólnopolskim multipleksie radia cyfrowego. Ubiega się o rozszerzenie koncesji dla RMF FM. Spółka przekonuje, że pozostaje sceptyczna w stosunku do standardu DAB+.

Grupa RMF wystartowała w konkursie, by zabezpieczyć pozycję RMF FM. - Czysto defensywnie składamy wniosek na RMF FM - mówi "Presserwisowi" Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF.

Brak wiary w DAB+

- Nie zmienia się nasza ocena DAB+. Nie wierzymy w tę technologię, dlatego nie wystartowaliśmy w postępowaniu na przykład z RMF Classic - tłumaczy Gródek.

"Na obecnym etapie nie są znane realne koszty nadawania na ogólnopolskim multipleksie DAB+. Nie został wybrany operator, nie wiadomo jakich opłat zażąda. Jeśli okaże się, że koszty emisji w DAB+ będą zbyt wysokie, będziemy ponownie rozważać, czy pozostać w tym systemie, czy jednak z niego się wycofać i zrezygnować z koncesji" - wyjaśnia w komunikacie prasowym Kazimierz Gródek.

Czytaj też: Eska i Winnicki wśród zainteresowanych nadawaniem na ogólnopolskim multipleksie DAB+

Grupa RMF, podobnie jak inni nadawcy komercyjni, od wielu lat podkreśla, że prawdziwa cyfryzacja radia już odbywa się w internecie, koszty transmisji danych z roku na rok spadają, a w sieci pojawia się nowa oferta dla słuchaczy. Grupa RMF uruchomiła dwa projekty internetowe: informacyjno-muzyczne Radio RMF 24 i platformę RMF Classic+.

Eurozet i Grupa Radiowa Agory niezainteresowane

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na nowym multipleksie zagwarantowała miejsca rozgłośniom ogólnopolskim, tj. RMF FM, Radiu Zet i Radiu Maryja. Ponadto rozpisała konkurs na sześć miejsc dla podmiotów chcących uruchomić radio, jak i poszerzyć zasięg istniejących stacji ponadregionalnych.

Nadawaniem na multipleksie nie są zainteresowane Eurozet i Grupa Radiowa Agory. Grupa ZPR Media zaproponowała jedynie Radio Eska.

W konkursie wystartowała również m.in. firma Michała Winnickiego - MWE Radio (zgłosiła Mixradio).

Czytaj też: Eurozet nie wystartuje w konkursach na nadawanie w DAB+

(KOZ, 05.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.